Vuggestue

Vuggestuen

Hver morgen byder vi velkommen til dit barn i børnehavens all rum, hvor der er mulighed for at spise morgenmad indtil klokken 7.30

Efterhånden som der møder flere vuggestuebørn ind, går vi i vuggestuen hvor der foregår rolige lege, så alle for en rolig morgenstund.

Klokken ca. 9.00 spiser vi formiddagsmad og har hyggestund hvor vi synger, læser bøger osv.

Herefter begynder dagens aktivitet, det kan være aktiviteter på gruppen, ture i lokalsamfundet og på legepladsen. I løbet af året laver vi små projekter med udgangspunkt i de pædagogiske læreplan, hvor vi tager udgangspunkt i hvor barnet er udviklingsmæssigt samt i forhold til alder og interesser. Ligeledes er krop og bevægelse også i fokus. Ved højtiderne er vores hverdag præget af faste traditioner.

Vi spiser frokost omkring kl. 11, hvor der serveres en alsidig frokost, herefter er der puttetid. Når børnene vågner efter en god middagslur serveres der eftermiddagsmad. Da store og små børn lærer af hinanden er børnehavebørnene velkommen i vuggestuen.